The Shining Star
Death
30 May 2013, [0] Alien



"(Ingatlah) Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang ( atau sesuatu yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah amat mendalam PengetahuanNya mengenai segala yg kamu kerjakan"

(Surah al-Munafiqun 63:11)


Ya Allah , I am scared . Aku takut kematian dan aku takut kematian orang-orang yang aku sayang . Sesungguhnya , kematian itu sesuatu yang menyakitkan .
Kematian itu pasti. Tiada yang mengetahui bilakah masanya. Ia datang secara tiba-tiba, oleh itu setiap orang perlu bersedia dengan persiapan.

Detik saqratul maut adalah menyakitkan. Kita boleh melihat bagaimana saudara kita menghadapi kematian. Bagi mereka yang engkar dan kufur, kematian itu lebih menyakitkan lagi.

Adik : Kak , nah isi borang ni . 
Me : Borang ape ni ? 
Adik : Just fill the form and you'll get money . Kau kan suka duit .
Me : Reallyyyyyyyyyyyy ? Okayyy meh .
*dengan semangatnya aku isi*
Then , lepas je habis isi . Aku baca title borang tu .
And I was really speechless . I was like hmmmmmm ...
 Nak tahu tak borang ape ? I can't remember the full title lah kan .
But it's something ... macam borang mendapat harta .
Then , adik aku datang balik kat aku sebab nak mintak borang tu balik .
" Ni harta bila Mama dah takde nanti "

Masa tu ...aku rasa sedih . Aku terbayang kalau satu hari nanti my mum or my dad tinggalkan aku . Siapa tak sedih kan kan ? Dah lah masa malam tu , setiap kali aku scroll down baca status , baca tweet . Semua yang aku baca , mostly update pasal kematian .
I can't describe my feeling at that time . 
Macam seorang kawan rapat aku , she had lost her mother .
" Mya , mak aku dah takde" terngiang-ngiang dia cakap cemtu .
Masa aku tengah berjalan-jalan kat koridor . Stret aku peluk dia ,
aku bayang aku kat tempat dia . Sekelip mata semua benda boleh jadi .
Allah dah rancang . Allah is the BEST planner of all . Friend , you know how much I am so proud of you until today .
You continue your life just like nothing happened to you .

Allah tidak akan menguji hambanya melebihi kemampuannya

I know how strong you are .. I wish I could have the same strength .
Ya Allah , please extend my Mama and Abah's age .
Please forgive their sins . Forgive them & give them Paradise . 
Tempatkanlah mereka ke dalam SyurgaMu . 
Berikanlah aku kekuatan di saat Engkau mengambil mereka daripadaku .

Oh Allah, let my death only reach me when You have forgiven my sins & You and Your beloved ones are pleased with me . Ameen .

Though we know death is certain, we have not prepared ourselves for it. 
Though we know paradise is definite, we have not worked for it. 
Though we know the hell fire is certain, we have not feared it. 


 

You should always leave the loved ones with loving words . It may be the last time you see them . Jadilah anak solehah . Doakan lah kedua-dua ibu bapamu . Bahagiakan lah mereka .
InsyaAllah , Allah beri ganjaran Syurga :')


Anak derhaka , tempatnya Neraka . Take note .




Disclaimer
Bonjour fellas


Half girl, half women :)

ABOUT ENTRY

credits
big thanks

Edited by : Najmi Supian
Basecode : Iyra Monster
Another code : Kak Nazihah | Nauna Lettha