The Shining Star
#171
09 January 2014, [0] Alien

Post yang ke 171. Haha lagi 7 hari birthday adik kita. Rindu rindu :D


--------------------------------------------------------------------


Maksudnya:

Dan telah memeliharanya (sebenar-benarnya) dari setiap syaitan yang sangat durhaka,

Surah As-Saffat ( "Yang Bersaf-Saf") adalah surah ke-37 dalam Al-Qur'an. Surah ini terdiri atas 182 ayat dan termasuk golongan surah Makkiyah serta diturunkan sesudah surah Al-An'am. Dinamai dengan As-Saffat (Yang Bersaf-Saf) diambil dari kata serupa yang terletak pada ayat permulaan surah ini yang menceritakan bagaimana para malaikat yang bersih jiwanya berbaris di hadapan Tuhannya dimana mereka tidak dapat digoda oleh syaitan.

Actually, aku tengok tv tadi cerita Ilmu Alam Ghaib kot tajuk dia. Tak ingatlah. Pastu, cerita pasal sihir. Bagus paparan harini. Ada benda baru yang aku belajar dan aku nak kongsikan kat orang lain. Tak tahulah ada orang ke tak baca. Tapi kot kot mana tahu terbukak ke terjumpa ke kan haha. Ustaz tu ubatkan orang kena sihir. Dan jin tu serious menakutkan sebab dia kacau perempuan tu dah 7 tahun dah. Dia kacau mak perempuan tu jugak. Selama ni, aku doa biasa je. Doa minta jauh daripada gangguan syaitan. Tapi aku tak pernah baca pun ayat tu. Sekarang baru aku tahu. So, boleh lah sama-sama kita amalkan.

"Doa ini untuk memelihara diri kita dan keluarga kita dari terkena gangguan makhluk halus terutama jin/iBlis dan syaitan. Ayatnya pendek dan senang dihafal dari Surah As Saffat, ayat 7. Semoga dibaca setiap kali selepas solat atau bila terasa diri tidak beberapa sihat terutama waktu maghrib."

Selamat beramal :')



Disclaimer
Bonjour fellas


Half girl, half women :)

ABOUT ENTRY

credits
big thanks

Edited by : Najmi Supian
Basecode : Iyra Monster
Another code : Kak Nazihah | Nauna Lettha